Budapest & eerste dagen Sziget

12 augustus 2023 - Budapest, Hongarije

Na Praag zijn we door gereisd naar Budapest. Daar verblijven we een paar dagen tot dat we naar Sziget gaan.

Budapest is een hele mooie grote stad! Je hebt hier prachtige gebouwen, schattige parkjes en je kan leuk langs het water lopen. Dat is ook precies wat wij allemaal hebben gedaan :) We zijn de hele stad doorgelopen om bij het Fisherman’s bastion te komen. Op internet was dit een must see.. maar wij vonden het vooral heel toeristisch en druk. Het uitzicht was wel heel mooi, maar om het uitzicht te kunnen zien moest je eerst in de rij staan tot dat je aan de beurt was.. De tocht ernaar toe was het zeker wel waard, want alleen daar was al genoeg moois te zien!

Na twee nachten slapen in Budapest zijn we vroeg in de ochtend vertrokken naar Sziget. Wij wilde al een dag eerder op het terrein zijn om een goede plek uit te kiezen voor onze tent. Na drie keer opnieuw in de rij staan, omdat de vrouw achter de balie onze bandjes niet kon scannen waren we binnen. Gelukkig was de rij niet zo lang en ging het heel vlot! We kozen een plek in de schaduw, tegen de bosjes aan. Achter af gezien misschien iets te veel schaduw want de nachten hier zijn super koud.. maar met het vooruitzicht op de 33 graden die gaat komen is die schaduw juist wel lekker :) Nog voor de eerste nacht slapen in de tent kwamen we tot de conclusie dat onze matjes veel te dun waren om lekker op te kunnen slapen, dus hebben we 2 (zwem) luchtbedden gekocht.

Omdat wij al op het festival terrein waren voor de officiële opening, zagen we hoe alles werd opgebouwd. Heel leuk om te zien! Het werk tempo ligt hier wel iets anders dan in Nederland, we waren even bang dat ze niet op tijd klaar zouden zijn :)

Helaas was de eerste nacht verschrikkelijk met weinig slaap, omdat mijn luchtbed lek was, Sarien opeens haar arm niet meer kon bewegen en super veel pijn had (ontstoken zenuw) en wij niet voorbereid waren op de koude nacht. De volgende ochtend zijn we dan ook heel vroeg naar de grote supermarkt buiten Sziget gelopen om dekens te kopen. Dat scheelt heel veel en zorgt ervoor dat de nachten veel beter zijn! Ook Sariens arm doet gelukkig al minder zeer.

Wij vermaken ons erg goed hier! Als we wakker worden lopen we naar de supermarkt voor ontbijt en genieten we de rest van de dag van de zon, de muziek en alle verschillende mensen om ons heen! In de avond zijn er leuke optredens, tot nu toe is Imagine Dragons onze favoriet!

1. Louis Raaijmakers:
    12 augustus 2023
    Echt bijzonder leuk jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien. En jullie zijn inmiddels echt ervaren trekkers, wereldreizigers, met creatieve oplossingen; niet zomaar voor 1 gat te vangen.
    Ik zie uit naar jullie volgende verhaal. Blijf vooral gezond.
  2. Marjan en Anne:
    16 augustus 2023
    En wat een spetterende avondfoto op Sziget!
    Fijne dagen en warme nachten gewenst 🙃